Prowadzenie działań promocyjnych w sieci nie jest niczym prostym. Niemal w każdej branży wyróżnienie spośród konkurencji to wielkie wyzwanie. Jeszcze trudniejsze jest świadome, systematyczne budowanie solidnej marki przedsiębiorstwa. Oczywiście, nie jest to zadanie niewykonalne. Aby osiągnąć cel, warto sięgnąć po takie sposoby działania jak między innymi content marketing. Na czym polega ta metoda i dlaczego warto ją stosować?

Content marketing – informacje podstawowe

Określenie „content marketing” oznacza w tłumaczeniu na język polski „marketing treści”. Termin ten dobrze oddaje istotę opisywanego pojęcia. Content marketing oznacza promowanie marki przedsiębiorstwa-reklamodawcy poprzez dostarczanie odbiorcom wartościowego, merytorycznego przekazu (treści). W odróżnieniu od copywritingu czy płatnych reklam sponsorowanych celem nadrzędnym tej metody działania nie jest reklama marki.

Najczęściej content marketing przybiera formę bloga branżowego, w którym opisywane są aktualności oraz ciekawostki dotyczące danej branży. Przykładowo, biuro rachunkowe może w ramach marketingu treści regularnie publikować wpisy dotyczące najnowszych zmian w prawie podatkowym oraz zasad prowadzenia księgowości.

Content marketing – korzyści

Nie powinno nikogo dziwić, że content marketing to sposób działania, który cieszy się zainteresowaniem ze strony coraz większej liczby przedsiębiorców. Odpowiednio wdrożony, zapewnia wiele korzyści, w tym między innymi:

  • możliwość budowania wizerunku przedsiębiorstwa jako profesjonalisty w branży. Odwiedzający, widząc aktualne wpisy na temat zmian w przepisach prawnych itd., łatwiej nabiorą przekonana, że przedsiębiorca i jego pracownicy monitorują sytuację na rynku
  • możliwość dotarcia do odbiorców na różne sposoby. Oprócz wspomnianego już bloga można tworzyć content marketing także w formie webinarów, instruktażowych materiałów wideo, podcastów itd. Treści te mogą być publikowane np. na stronie firmowej, portalach społecznościowych, YouTube itd.
  • zwiększenie ruchu na stronie. Blog firmowy, webinary, poradniki itd. to większa liczba odwiedzających oraz widoczność strony przedsiębiorstwa w sieci
  • poprawa treści na witrynie pod kątem SEO. Nadmierne wplatanie słów kluczowych i elementów reklamowych to ryzyko, że treść będzie po prostu sztuczna. Z drugiej strony, umiejętnie zastosowane słowa kluczowe sprawią, że algorytm wyszukiwarki internetowej lepiej oceni witrynę. W efekcie będzie ona ukazywać się wyżej w wynikach wyszukiwania

Jak wdrożyć content marketing w przedsiębiorstwie?

Kolejną z zalet content marketingu jest względna prostota tego rozwiązania. Nie oznacza to jednak, że publikowanie wartościowych treści nie stanowi żadnej trudności. Aby uniknąć błędów (pomyłki w marketingu firmowym przynoszą często odwrotny efekt do zamierzonego), warto skorzystać z pomocy profesjonalistów w branży.

Jednym z podmiotów, które zajmują się prowadzeniem działań z zakresu marketingu online, jest Agencja SEO i SEM Internetica. Atutem firmy jest kadra składająca się z profesjonalistów oraz pozytywne, potwierdzone referencjami opinie ze strony dotychczasowych kontrahentów (czy istnieje lepsza reklama dla firmy niż zadowolony klient?).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj