Internet stał się nieodłączną częścią naszej codzienności, obecną w prawie każdej dziedzinie życia – również w marketingu. Konsekwencje są takie, że dziś nawet niewielkie, nastawione wyłącznie na lokalny rynek, biznesy powinny być obecne w Sieci, jeśli chcą pozostać konkurencyjne. Od czego zacząć promocję lokalu usługowego w Internecie? Oto nasze podpowiedzi.

Strona internetowa

Witryna internetowa jest cyfrowym odpowiednikiem witryny sklepowej i pełni podobne do niej funkcje: ma informować konsumentów o istnieniu firmy, przykuwać uwagę potencjalnych klientów oraz zachęcać ich do skorzystania z oferty. Warto o tym pamiętać, przygotowując swoją internetową wizytówkę www.

Umieść na stronie obszerne informacje o ofercie firmy, cennik oraz informacje kontaktowe i wskazówki dojazdu. Zadbaj o łatwą nawigację i przejrzystą formę prezentacji treści. Uatrakcyjnij content, uzupełniając tekst zdjęciami, infografikami czy też materiałami wideo.

Z myślą o przyszłym pozycjonowaniu firmowej witryny już na etapie jej tworzenia warto zadbać o optymalizację elementów technicznych, takich jak:

  • Adresy URL,
  • Mapa strony,
  • Plik robots.txt,
  • Przekierowania,
  • Metatagi,
  • Prędkość ładowania,
  • Wyświetlanie na ekranach różnej wielkości (smartfony, tablety, komputery).

Standardem jest obecnie certyfikat SSL – to potwierdzenie wiarygodności i bezpieczeństwa strony zarówno dla internautów, jak i dla robotów Google’a. Nie może go więc zabraknąć i w Twojej witrynie.

Pozycjonowanie lokalne

Jeśli prowadzisz lokal usługowy, taki jak np. salon kosmetyczny czy warsztat osobowy, Twoimi klientami są osoby z okolicy – stali mieszkańcy lub przejezdni. Dlatego prowadząc działania SEO, służące zwiększeniu widoczności Twojej strony www w wynikach wyszukiwania, powinieneś skupić się na pozycjonowaniu lokalnym.

Pozycjonowanie lokalne obejmuje m.in.:

  • Założenie profilu Google Moja Firma,
  • Właściwe uzupełnienie wizytówki Google firmowymi danymi takim jak:
    • o nazwa,
    • o kategoria działalności,
    • o adres siedziby,
    • o numer telefonu,
    • o godziny otwarcia,
    • o odnośniki do strony www i profili w mediach społecznościowych,
    • o zdjęcia,
  • Pozycjonowanie w Mapach Google,
  • Publikację na firmowej stronie wartościowych treści odpowiednio nasyconych wybranymi słowami kluczowymi, wśród których nie może zabraknąć fraz lokalnych.
  • Linkbuilding, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników prowadzącej do witryny Twojego biznesu.

Pozycjonowanie lokalne jest długotrwałym procesem, który należy nieustannie optymalizować w oparciu o dane pochodzące z narzędzi takich jak np. Google Analytics czy Google Search Console.

Obecność w social mediach

Kolejnym krokiem powinno być założenie firmowych kont w mediach społecznościowych. Wybór konkretnej platformy będzie zależał od specyfiki danej branży i charakterystyki Twojej grupy docelowej. Posty na Facebooku, zdjęcia na Instagramie, filmy na YouTube, klipy na TikToku, a może nawet artykuły eksperckie na LikedInie? Wybór jest naprawdę szeroki.

Promuj swój biznes dzięki konkursom, wydarzeniom i relacjom na żywo. Buduj relacje z klientami i poznawaj ich potrzeby za pośrednictwem komentarzy, reakcji, ankiet i wiadomości prywatnych. Social media to również możliwość płatnej promocji – niezwykle skutecznej, bo opartej na precyzyjnym targetowaniu. Wykorzystaj różne dostępne opcje!

Podstawą skutecznej promocji w Internecie są spójna strategia, konsekwencja i oparcie na danych. Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj